Polityka prywatności
1. DANE ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Julia Łukasiewicz, prowadząca działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod firmą: Indywidualna Praktyka Stomatologiczna VILNODENTIC Julia Łukasiewicz, ul. Ponarska 11 lok. U/1, 03-890 Warszawa, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 7962512103, REGON 142621479.
2. ŹRÓDŁO DANYCH
Administrator uzyskuje Pani / Pana dane osobowe w momencie zgłoszenia:
a) osobiście w gabinecie;
b) telefonicznie;
c) przez upoważnione osoby trzecie;
d) za pomocą systemu teleinformatycznego.
W przypadku kontynuacji leczenia rozpoczętego w innym miejscu Pani / Pana dane mogą być otrzymywane również od innych placówek medycznych.
W szczególnych sytuacjach uzasadnionych stanem zdrowia Pani / Pana dane osobowe mogą być uzyskiwane od osób bliskich.
3. ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator przetwarza Pani / Pana dane osobowe na potrzeby umawiania wizyt i udzielania świadczeń zdrowotnych (leczenia), w tym w celu weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego.
Administrator jako podmiot leczniczy jest zobowiązany do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki.
Podanie przez Panią / Pana danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne dla realizacji świadczeń zdrowotnych przez Administratora. Brak podania danych osobowych skutkować może odmową udzielenia świadczenia, poza wypadkami niecierpiącymi zwłoki, tj. zagrażającymi zdrowiu lub życiu człowieka.
Administrator przetwarza następujące kategorie Pani / Pana danych osobowych:
1) imię i nazwisko;
2) numer PESEL;
3) adres zamieszkania;
4) płeć;
5) data urodzenia;
6) numeru telefonu;
7) adres poczty elektronicznej;
8) imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego osoby małoletniej, całkowicie ubezwłasnowolnionej lub niezdolnej do świadomego wyrażenia zgody wraz z adresem miejsca zamieszkania;
9) informacje dotyczących stanu zdrowia i choroby oraz procesu diagnostycznego i terapeutycznego, pielęgnacyjnego bądź rehabilitacyjnego, w szczególności w zakresie opisu udzielonych świadczeń zdrowotnych, rozpoznania problemów zdrowotnych, ciąży, zaleceń, informacji o wydanych orzeczeniach, opiniach lekarskich lub zaświadczeniach, a także informacji o lekach wraz z dawkowaniem lub wyrobach medycznych przepisywanych na receptę lub bez recepty.
Jeśli wyraziła Pani /Pan zgodę na komunikację marketingową, Pani / Pana dane wykorzystywane są przez Administratora w postaci adresu e-mail lub numeru telefonu a także imienia i nazwiska.
4. CELE PRZETWARZANIA DANYCH ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA
1) Administrator przetwarza Pani / Pana dane osobowe w celu podjęcia działań przed wykonaniem świadczenia zdrowotnego oraz w celu realizacji samego świadczenia polegającego na działaniu służącemu zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz innych działaniach medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania (cel ochrony zdrowia).
Administrator ponadto przetwarza Pani / Pana dane osobowe w celu profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej oraz zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed wizytą).
Podstawa prawna przetwarzania Pani / Pana danych osobowych: art. 9 ust.2 lit. h RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. z 2017., poz. 1318 ze zm.) w zw. z art. 41 ust 1. ustawy z dnia 5 grudnia 1996r. (Dz.U.2018.617 t.j. z dnia 2018.03.26). oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
2) Administrator może przetwarzać Pani / Pana dane osobowe w związku ze świadczeniem usług medycyny estetycznej. Podstawa prawa: art. 6 ust. 1 lit a RODO.
3) Administrator przetwarza Pani / Pana dane osobowe także na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych. Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.
4) Administrator przetwarza Pani / Pana dane osobowe także w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń w związku z prowadzoną przez Administratora działalnością.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO.
5) Jeśli wyraziła Pani /Pan zgodę na komunikację marketingową, Pani /Pana dane mogą być wykorzystywane dla celów marketingowych w odniesieniu do usług oferowanych przez Administratora. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest Pana/pani zgoda, zgodnie z art. 6 ust.1 lit. a RODO.
5. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Administrator Pani / Pana dane zgormadzone w dokumentacji medycznej będzie przetwarzał przez czas zgodny z obowiązującymi na terytorium Polski przepisami prawa, w szczególności:
1) Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. z 2017., poz. 1318 ze zm.).
2) Ustawą z dnia z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2011, nr 112, poz. 654 ze zm.).
3) Ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2015, poz. 581 ze zm.).
4) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015r. w sprawie rodzajów, zakresu o wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz.U. z 2015r., poz. 2069 ze zm.).
5) Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 czerwca 2008r. w sprawie zakresu niezbędnych informacji gromadzonych przez świadczeniodawców, szczegółowego sposobu rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finasowania świadczeń ze środków publicznych (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 192 ze zm.).
Zgodnie z przywołanymi ustawami dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu. W przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon. Po upływie wskazanych powyżej terminów dokumentacja medyczna zostaje zniszczona (usunięta) w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła.
Administrator będzie przechowywał Pani / Pana zdjęcia rentgenowskie przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie – po upływie tego terminu zdjęcia zostaną zniszczone (usunięta) w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta. Skierowania na badania lub zlecenia lekarza są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zrealizowano świadczenie będące przedmiotem skierowania lub zlecenia – po upływie tego terminu dokumentacja zostanie zniszczona (usunięta) w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta.
Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń, będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z właściwymi przepisami kodeksu cywilnego.
Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
Jeżeli wyraziła Pani / Pan zgodę na komunikację w celach marketingowych, Administrator będzie przetwarzał dane do momentu wycofania przez Panią / Pana zgody na przetwarzanie danych osobowych w tych celach.
W przypadku prawnie usprawiedliwionych innych celów niż określone powyżej Administratora Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania tych celów.
6. ODBIORCY DANYCH
Administrator może udostępniać Pani / Pana dane osobowe podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, zgodnie z którym Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępnione na rzecz:
1) podmiotów udzielających świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
2) organów władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
3) podmiotów prowadzących kontrolę na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia tej kontroli;
4) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
5) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
6) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
7) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
8) zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
9) lekarzowi, pielęgniarce lub położnej, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do jej przeprowadzenia;
10) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych w zakresie prowadzonego postępowania;
11) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
12) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. Nr 113, poz. 657 i Nr 174, poz. 1039), w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia.
Administrator Pana/Pani dane może przekazać podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenia Administratora m.in. dostawcom usług IT, doradcom prawnym lub księgowym.
Ponadto, jeśli wyraziła Pani / Pan zgodę na komunikację w celach marketingowych, Pani / Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenia Administratora m.in. dostawcom usług IT czy agencjom marketingowym, a także podmiotom przetwarzającym.
7. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG
Administrator może przekazać Pani / Pana dane osobowe do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym. W takim przypadku przekazanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę pomiędzy Administratorem a odbiorcą, która zawierać będzie standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską.
8. PRAWA OSOBY PRZEKAZUJĄCEJ DANE OSOBOWE
Przysługuje Pani / Panu prawo:
1) dostępu do Pani / Pana danych osobowych – uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są Pana/Pani dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania Pani / Panu informacji w zakresie wskazanym w art. 15 RODO;
2) sprostowania Pana/Pani danych osobowych – żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;
3)usunięcia Pana/Pani danych osobowych – żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratora związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej;
4) ograniczenia przetwarzania Pani / Pana danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowości danych osobowych; prawo do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki Administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej;
5) przenoszenia danych osobowych – otrzymania przez Panią / Pana od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu, jeżeli Pana/Pani dane są przetwarzane na podstawie zgody oraz przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany. Może Pan/Pani przesłać te dane innemu podmiotowi / osobie lub żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu podmiotowi / osobie, o ile jest to technicznie możliwe.
6) Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora w przypadkach określonych w art. 21 RODO.
Przysługuje Panu/Pani również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem. Dane kontaktowe wskazane są w punkcie 9.
9. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z Administratorem można się skontaktować:
1) listowanie pod adresem: Indywidualna Praktyka Stomatologiczna VILNODENTIC Julia Łukasiewicz, ul. Ponarska 11 lok. U/1, 03-890 Warszawa, bądź
2) elektronicznie na adres: gabinet@vilnodentic.pl
Z Administratorem można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych lub korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
10. INFORMACJA O DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH
Podanie przez Panią / Pana danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na Administratora, w tym konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa podania przez Panią / Pana danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego. Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury.
Podanie przez Panią / Pana danych osobowych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolne, brak zgody na komunikację marketingową nie może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego.
11. INFORMACJE O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI
Pana/Pani dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
12. INFORMACJA O PLIKACH COOKIES
1. Niniejsza polityka dotyczy serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: www.vilnodentic.pl
2. Operatorem serwisu jest: Indywidualna Praktyka Stomatologiczna VILNODENTIC Julia Łukasiewicz, ul. Ponarska 11 lok. U/1, 03-890 Warszawa.
3. Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: gabinet@vilnodentic.pl
4. Serwis pod adresem www.vilnodentic.pl korzysta z plików cookies.
5. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach (osobach korzystających z serwisu) i ich zachowaniu w następujący sposób:
a) poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów operatora;
b) poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
6. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
7. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator serwisu.
8. W ramach serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
9. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja konkretnej przeglądarki internetowej.
10. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu.
11. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
13. ZARZĄDZANIE PLIKAMI COOKIES – JAK W PRAKTYCE WYRAŻAĆ I COFAĆ ZGODĘ?
1. Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
2. W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
– Edge
– Internet Explorer
– Chrome
– Safari
– Firefox
– Opera
Urządzenia mobilne:
– Android
– Safari (iOS)
– Windows Phone